ماهنامه راندمان

تهویه سرمایش کوچک مناسب اتاق خواب

تهویه سرمایش کوچک مناسب اتاق خواب بهترین کولر گازی کوچک مناسب برای اتاق خواب چیست؟ شاید تصور کنید که کولرهای گازی عمدتاً برای فضاهای کوچک مناسب نبوده و تنها مناسب فضاهای نسبتاً بزرگ (سالن پذیرایی منازل، فروشگاه ها و یا ادارات) تولید و عرضه می گردند. اما حقیقت این است که برخی از کولرهای گازی صرفاً مناسب اتاق های کوچک هستند به همین دلیل بهتر است به سراغ انتخاب کولر گازی اسپلیت کوچک یا پرتابل برای اتاق خواب بروید.

بهترین کولر گازی برای اتاق خواب

کولر گازی یا همان اسپلیت دیواری یکی از سیستم های سرمایشی مستقلی است که می تواند در فصول گرم سال، هوایی خنک و مطبوع را برای ما به ارمغان آورد.امروزه اکثر کولرهای گازی دارای قابلیت گرمایش نیز هستند و به عبارتی این دستگاه ها قادرند که در زمستان نیز کارایی داشته و محیط مورد نظر را گرم کنند.

برای انتخاب و خرید آن ها، باید علاوه بر توجه به متراژ مکان مورد نظر به شرایط آب و هوایی منطقه نیز توجه لازم داشته باشید. چرا که کولرهای گازی دارای انواع و ظرفیت های مختلف هستند که هر یک از این انواع و ظرفیت ها می توانند برای شرایط آب و هوایی و متراژهای خاصی کارایی داشته باشند.

به این ترتیب اگر قصد دارید بهترین کولر گازی کوچک برای اتاق خواب خود را خریداری نمایید، باید به سراغ کولر گازی با ظرفیت مناسب برای آن فضا بروید. توجه به متراژ دقیق اتاق خواب و انتخاب درست ظرفیت کولر گازی و اسپلیت، سبب می شود تا هزینه های برق مصرفی شما کاهش یابد، چرا که انتخاب یک کولر گازی با ظرفیت زیاد برای فضای کوچک مثل اتاق خواب، مناسب نبوده و علاوه بر تحمیل هزینه اولیه خرید دستگاه بزرگتر، باعث افزایش برق مصرفی شما نیز می گردد؛

برای اتاق کوچک کدام کولر گازی را خریداری نماییم؟

همان طور که بیان شد، بهترین کولر گازی کوچک برای اتاق خواب کولرهای گازی با ظرفیت های پایین هستند. کولرهای گازی با ظرفیت BTU/H 12000 تا 9000 از بهترین انتخاب ها برای این فضاها به شمار می روند. این کولرهای گازی کوچک ضمن مصرف بهینه انرژی، می توانند برای فضاهایی با متراژ پایین مانند اتاق خواب ها گزینه های مناسبی باشند.

برای محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در شرایط آب و هوایی معتدل تا گرم (غیر حاره ای) مانند شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، کرج، سمنان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌‌آباد، کابل، مزارشریف، موصل، کرکوک، اربیل، سلیمانیه، حلب و… در طبقات وسط ساختمان، به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 بی تی یوبر ساعت و درطبقاتی که بالای آن‌ها پشت بام است، به دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر سقف، به ازاء هر مترمربع زیربنا 600 تا 800 بی تی یو بر ساعت درنظر گرفته می‌شود.

می‌توانید برای سهولت بیشتر، جهت محاسبه تقریبی و تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی به جدول زیر مراجعه نمایید و با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده، ظرفیت کولر گازی و اسپلیت خود را مشخص کنید.

Screenshot 2

تهویه سرمایش کوچک مناسب اتاق خواب

ویژگی های مهم در انتخاب کولر گازی و اسپلیت مناسب برای اتاق خواب

نام برند سازنده کولر گازی اسپلیت کوچک مناسب اتاق خواب و اطمینان از اصالت آن برند تولید کننده بسیار حائز اهمیت هستند. همان طور که می دانید، تا به امروز برندهای مختلفی اقدام به تولید کولرهای گازی و اسپلیت کرده اند که هر کدام دارای مزایایی هستند.

شما برای انتخاب بهترین کولر گازی کوچک برای اتاق خواب می بایست به برند سازنده آن توجه ویژه نمایید.با توجه به وجود کولر گازی اسپلیت با نام های به ظاهر مطرح ولی از نوع قاچاق و تقلبی آن،پس علاوه بر نام برند کولر گازی خود باید از اصالت نام آن برند نیز اطمینان حاصل نمایید.

قابلیت تنظیم خودکار دمای اتاق

در انتخاب بهترین کولر گازی برای اتاق خواب کوچک بهتر است کولر گازی اسپلیتی را انتخاب نمایید که دارای تنظیم خودکار دمای هوای اتاق در شرایط دلخواه است. این قابلیت می توانند با توجه به تغییرات دمایی اتاق، میزان قدرت خنک کنندگی و شدت جریان هوا را تنظیم نمایند. از سوی دیگر برای اتاق خواب، بهتر است کولر گازی مجهز به قابلیت تایمر خواب انتخاب کنید تا بتوانید خواب لذت بخشی را تجربه نمایید.

تولید صدای کم

قابلیت کار و عملکرد مطلوب با تولید صدای بسیار کم، از جمله فاکتورهای مهمی است که باید خریداران محترم در هنگام خرید کولر گازی کوچک مناسب اتاق خواب به آن توجه نمایند. اگر به دنبال خرید یک کولر گازی خوب برای اتاق خواب خود هستید، بهتر است به سراغ گزینه ای بروید که کمترین صدا را تولید نموده و در عین حال دارای عملکرد مطلوب باشد. زیرا در غیر این صورت در حین خواب و سکوت شب، صدای زیاد کولر گازی، آرامش خوابتان را برهم می زند.

مجهز به فیلترهای با کیفیت هوا

مانند خرید هر کولر گازی، توجه به دارا بودن فیلترهای مخصوص هوا در کولر گازی کوچک مناسب اتاق خواب نیز بسیار با اهمیت است. در برخی از کولرهای گازی فیلترهای مخصوص و با کیفیت هوا تعبیه شده است که قادرند آلودگی ها، گرد و غبار، ذرات معلق و باکتری های آلرژی زا از هوا را به صورت کامل گرفته و هوای سالم و پاکی را برای تنفس شما به ارمغان آورند.

اگر می خواهید هوای پاک و سالم را در اتاق خواب خود داشته باشد، بهتر است کولرگازی اسپلیتی را انتخاب نمایید که به فیلترهای تصفیه هوا از نوع با کیفیت آن مجهز هستند.

میزان مصرف برق دستگاه

میزان برق مصرفی کولرگازی کوچک مناسب اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی کولر گازی با ظرفیت مناسب را خریداری نمایید، تا دستگاه در مصرف بهینه انرژی برق باشد. کولر های گازی مجهز به تکنولوژی اینورتر دارای مصرف انرژی پایین بوده و به مراتب دارای عملکرد بهتری هستند.

میزان هزینه اولیه خرید

در نهایت توجه به میزان بوجه و هزینه اولیه خرید یک کولر گازی برای اتاق خواب ،می تواند انتخاب شما را آسان تر نماید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *